اليمن - صنعاء المدينة المجهولة ل 99 % من الناس................. Old sana'a - yemen unknown city for 99% of people

الأحد، 17 فبراير 2013




ממוקם צנעא על גבעה בלב ההרים של תימן המתנשא, וגובה של כ 2150 מטר מעל פני ים, מאופיינת בדיע אווירה במתינות, ואף שהשמש רוב החודשים נוצצים בשנה, הטמפרטורה אינה עולה על 30 מעלות בקיץ, ולא פחות משתי מעלות מתחת לאפס בחורף. האוכלוסייה נהנתה וZaúrōha בענני האביב ובקיץ וטיפי הגשם המרעננים .. אומרים אדיב תימן והמשורר הגדול, ד"ר עבדול עזיז אל Maqaleh צנעא مفتتح ספר לשכתו של צנעא: «היה אישה, נפל בבגדי neda ולאחר מכן הפך לעיר. זה באמת 'ההון של הנשמה' צנעא כמשורר שקורא כל כך חשוב שזה לא עוזב אלא בנדיר לכפרים מסוימים ובאזורים כפריים סמוכים. ואז, הוא «ההון של רוח, כפי שנראים בנופים הפשוטים הזה של העיר הזאת, שהיא אחת הערים העתיקות ביותר בערבית, אשר אמרה עד כה נבנה חזרה לסם בנו של נח אחרי המבול. לכן, זה היה מעבר לכל פרופורצית סם שמות העיר שלהם כדי לראות כמה עתיק כמו הראשון של מייסדה. המקורות ההסטוריים להסכים על מועד התאגדותה של העיר בפעם הראשונה, אבל אומר שזה היה אחד מהערים של מדינת סבא באלף הראשונה לפני הספירה. צנעא הייתה ידועה בשמות כמו 'עדיין' כלול בברית הישנה לאחד מבניו התגורר בן בושה, שהוא אמר להיות נכדו של סאם, בנו של נח. על פי "אנציקלופדיה של תימן" שורש השם (Azal) נמצאת בשפה התימניה העתיקה במובן של כוח ועצמה. תווית «צנעא» היא נגזרת מהשורש (r n p) תחושה התבצרה (והם טירה יוצרה או מצודה בשפת תימן הישן) אולי זה נובע Thsnha מאחורי הקיר שלו שהוא אחד מהאתרים ההסטוריים הבולטים ביותר, ויש מי שמשנה את שם צנעא זה שם לרבים תעשיות בעת עתיקה, ואחרים, כי שמו של צנעא אחד מצאצאיו של מייסד נח סל סם של העיר הזאת, על פי כמה מקורות קדומים. הייתה צנעא לאורך ההיסטוריה שלה גם כעיר הבירה של תימן או העיר החשובה ביותר בו. זה היה בנוואס מדינת Ahumairia המלכים אחרונה נקטה בירת ממלכתו במאה השישית לספירה המוקדמת, כמו גם להפוך אותו Ahbash ונבנתה כנסייה שבה המפורסם (Kulais) Abraha אומר שנבנה להיות נשיקה של הערבים וסילוקם לכעבה. מה שהרגיז את הערבים שכעסו לKaabthm, מה זה היה רק שלהשתין בכעבה החדשה מבוקש על ידי Abraha להסיח את תשומת לבם של הערבים יצאו ממכה, הכעס Abraha וצבא הצבא להרוס את הכעבה בסיפור ידוע מכה הכלולה בקוראן הקדוש והסתיים Bahlake והצבא שלו בחיג'אז ליד המכה. באופן עקבי תימנים וחזר על הביטוי ישן אומר: «לווייתן צנעא כל אומנות» וביטוי כן ומדויק במידה רבה זה, יש שירה San'aani, ומנות Alsnanih, המחול San'aani, הבגדים Alsnanih, יש ארכיטקטורת Alsnanih, שהם מדהימים, מגוון, הרמוני עם הסביבה שבה נבנה. הארכיטקטורה San'aani העולם החיצון מהערבות של מיתוסים, אגדות אם צנעא העיר לא רואה Amaradtha מתנשא, וסגנון אדריכלי ייחודי. בנייני צנעא נראים מאוד יצירות מופת בהוד והדר, ציורי קיר שציירו אמני גאונים, או שהם מגיעים משירי משוררי הג'ונגלים של עת עתיקה, אבל הם כתובות Hamiria אמנות عبقريات מסוגל לפענח מתבצר ביופי והסמלי שלה.נחות של העיר העתיקה של צנעא רשימה עכשיו היא אחד מגורדי השחקים '"העתיקים ביותר בעולם, על פי תימני להגיד לך. על פי מחקר סטטיסטי שבוצע בשנת 2008 כי מספר הבתים שעומד כיום בגיל 8 אלף בתים מופצים ב 40 בחיים, בכל אחד ואחד מהם נושמים שטח ומסגד ומטע, ואוכלוסייה של 90 אלף איש. עוצר בעיר העתיקה של צנעא מאפשר להעביר בין זמנים ומקומות שונים, כאן שכבות של הזמן הדחוס במקום אחד, ווריאציות של מקום לשחק על קירות עיר שמסתכל עליך תימני בגאווה שאומרת לך על זה «סם עיר» שנבנה על ידי אחד מבניו של נביא הנח. מדהים כמו שאתה משוטט בצנעא הישנה שHaarith המקום עצמו, וfitnah על ידי שליחה במזג שלך הוא חוסר תחושה טעים קטן אתה פשוט מקבל تدلف הדבר הראשון של מפתח דלתה כותרת «באב אל תימן», המהווה את הכניסה לצנעא מהצד הדרומי, בניגוד ל« עמי דלת », שהוא הכניסה הצפונית לעיר, שהיה לבושה בגדר ארוכה נותרה לו כמה חלקי דרום קוהרנטית ויש מספר הדלתות שנסגרו עם רדת חשכה על התושבים חושש גניבות ומהפכות.אז, היא צנעא הייתה הערבים צלמו מאוד יעדים ומטרות על באומר פתגם «חייבת צנעא אפילו ארוך לנסוע אפילו עיקול והבטחות שהופרה "בהתייחסות לגדולתה של העיר הזאת, שהיה יקרה ללבם של המראה מאוד. מודע שאתה מזין את הדלת גדולה «באב אל תימן» אתה חודר אל עולם אחר ובזמן שונה, אבל אתה רואה את הפנינה אבדה החדשות שלו בעיצומה של חדשות פוליטיות ומלחמות חדשות שמגיעות מתימן, וכי באתר ערבי או יצרו את הרושם כי תימן הוא לא המלחמות ואי השקט בלבד. בין באב אל תימן הדרום ללא הבחנת הדלת הצפונית העמים (יחד ישנה צנעא שאינו עולה על שני ק"מ) בין שני חלקים שם (1911) حانوتا (חנויות קטנות) על ידי הרשויות המוסמכות מפקד כלשהו ללא חנויות התפשטה הרבה מעבר לגדר הישנה צנעא ללא אישורים או מסמכים מהרשויות המוסמכות בעירייה והמזכירות של ההון והגוף לשמור על העיר ההסטורית של צנעא. לפי מחקר שנערך על ידי ד"ר פרנק ميرمين פרוף לסוציולוגיה במכון לאדריכלות של ורסאי (צרפת) (פורסם אילאף) שווקי צנעא הישנים היה מיוצג ברמה האזורית מרכז חשוב לייצור מסחרי מילולית וכפרית .. עם זאת, ההשפעה של סחר צברה ממד בינלאומי משום שהעיר לקחה חלק בסחר השיירות המחבר את נמלי הים האדומים ואוקיינוס ​​ההודי שבצפון חצי אי ערב. המחקר אומר שהתעודה (בן Rsth) במאה התשיעית לספירה (Hijri השלישי) מגלה כי שוק צנעא כבר מייצאת עור ונעלה, שטיחים, אורדו וכולים שונים ואוניקס ואבנים יקרות .. השיירות היו עשוי מהלבנט ופרס, העמוס בזהב ומשי, תבלינים, בשמים ובדים שנמכרו בשווקים של צנעא הישנה. ו« בבתים הישנים צנעא רבת הקומות, אבל הם לא בנויים מבטון, בץ ואבנים, והרחובות מרוצפים, אך לא אספלט, אבל אבנים מגולפות עתיקות בעמל רב מההרים מסביב .. השווקים הם גם לפני מאה שנים: חנויות קטנות נערמות בצד של הרחובות הצרים. ספקים ומטיילים מהווים חלק בלתי נפרד מהמרקם של המקום, לבוש בלבוש התימני בעיקר מסורתי: טורבן שמלה והצבע ופגיון במרכז הבטן לגברים, וגלימה שחורה או גילופים צבעוניים אדומים יכולת פירעון של נשים, ויש סחורות ומוצרים מסורתיים ריבונות. תערובת ייחודית של קולות וריחות וצבעים וסצנות שמעצבים מחדש את העבר ולשים אותו בלב »ההווה. ובתי עיר הם דומים באופן כלליים, ו« עולה לכמה קומות של בין 5 עד 9 קומות, והדגיש את מה שמייחד מחו"ל היא כתובות לבנות שמעטרים את הבניין כל היבטי גבס מרקם, וחלונות עץ שעלו על חץ עיגול של הגבס התחברו עם זכוכית צבעונית בשם (ירח) ולהשתמש באבן כדי לבנות יסודות של בתי צנעא וקרקע רצפות ו1 שלהם, ואילו קומות העליונות נבנו מלבנים שרופים והשתמשו בעץ בין קורסים של הבנייה בתקרות והרצפות ». ולחלק את התפקידים מסורתיים בבית בתוך כל אחד מהם פועל כפרטי, תפקיד הקרקע שמש בעבר כדי להציל את הבקר, אבל עכשיו הוא משמש לעתים קרובות כחנות של חומרים מתכלה. הסיבוב הראשון הוא כפוף ללעתים קרובות (SAI), או אירועי טרקלין, מקצה סיבוב השלישי של הנשים והילדים, ואחרי התפקידים שהוקצו לגברים. בחלק העליון של המבנה ממוקם (שוחרר), חדר המוקדש לגברים ישנו וצריכת גת, והוא להוט להיות חלונות רחבים ורחב ליהנות מהישיבה צופה את השדות ומטעים ונוף סביבם. היא משווקת את צנעא שוק פגיונות הסטורי שהיא האחד השווקים המפורסמים ביותר הישנים צנעא ובגלל החשיבות הסמלית של החוץ התימני כאשר השלכות חברתיות והכלכליות של תימניות אזורי ואף במקרים רבים. בשוק צנעא למתכות ושווקי תכשיטים וטקסטיל ומוצרי מלאכה ולמרות נוכחותם של כמה מוצרים אופנתיים בשווקים של צנעא הישנה האופי המסורתי נפוץ בנוף, לארגן סחורות בשווקים אלה. יש בצנעא קרא (תיווך), מציב לבלות את הלילה, לבלות את הלילה שבו נוסע מסוחרים וחלוצים של השוק הזה, ולהיות מצויד עם שירותים ובילוי, כדי להבטיח את פטרוני שהות נעימות. מקיף צנעא חומה גדולה הוא האחת התכונות החשובות ביותר של העיר העתיקה, חומה גבוהה בנויה מבץ מקיף צנעא ישנה מכל Onhaúha קיימת על ידי כמה שערים ענקיים, דיווחי מספור היה שבעה שערים קרובים עם רדת הלילה, ואמר כי החומה נבנתה לראשונה במאה השנייה לספירה, ולאחר מכן נחשף להרס ולבנייה מספר פעמים בAzman מאוחר יותר.כעת הוא מבוסס בצורה שפגע בחלקים מסוימים של העיר העתיקה לאחר ששוחזר ושופץ בתמיכת אונסק"ו. בין התכונות החשובות ביותר של מספר צנעא הישנה של מסגדים הסטוריים מגיע בחזית של המסגד הגדול, שנבנה בתקופתו של הנביא מוחמד (עמ ') והורה לו, בנוסף ל מספר המסגדים שנבנו בתקופות הסטוריות שונות, בעיקר מסגדים שנבנה בימי הטורקים העותומנים בתימן .. צנעא גם מפורסם הארמון Ghamdan מוזכר בכתובות עתיקות, מאז המאה השלישית לספירה המוקדמת, ואשר חמדניים ציין כי בנה אותו (מסביר Ihsb) מלך שבא Odhu Raydan. ארמון ענק נלקח על ידי מלכי Sbion המפקדה שלהם, ולאחר מכן הרס בשלבים עד שהתמוטט השאר בשלטונו של הח'ליף עות'מאן. לפי מה שמאפיין את יתרונות צנעא הישנות של ייחודי הסטורי כלול (אונסק"ו) בשנת 1986 בעיר בערי מורשת עולמית, וקימת ועדה בינלאומית לשימורו, ותמך בהקמתם של מספר פרויקטים, בתי ספר ומכונים טכניים, שמטרתו להכשיר טכנאים לשמור על זהותה של העיר ומוצא ציוני הדרך שלו. אונסק"ו וארגון היישובים הערבי של שיתוף פעולה האיסלמי בתימן ביישום קמפיינים לשימור צנעא העתיקה, כללו שחזור של חומת העיר והרבה בתים ובניינים ורחובות ובחוות. ותמכו בקמפיינים שבוצעו על ידי שלטונות תימן כדי להסיר את המבנים וחידושים שאינם עולים בקנה האחד ואיכויות ארכיטקטוניות של העיר, התרבותית, הסטורית, קונקרטיים ולעוות המורשת הייחודית תדמיתה. עם זאת, כפי שהערבים אומרים «מה מאחורי מישהו ששמע», וכן את הקורא הקרוב על ידי העובדה צנעא, ולכן הוא צריך לנסוע לדמיון הפרק, ויפי תיאטראות יש בעיר, אמר ערבים בגעגועיו גדולים «חייב לעשות גם אם נסיעות ארוכות»

ليست هناك تعليقات:

اراشيف