اليمن - صنعاء المدينة المجهولة ل 99 % من الناس................. Old sana'a - yemen unknown city for 99% of people

الأربعاء، 19 يونيو، 2013

Qaraqosh ljus: judarna i Jemen .. Den mångfald som vi har förlorat

Tisdag 19 mars (mars 2013)




Till den judiska mamma: Grace flicka Yahya, inte släckt stearinljus, hjärta och utbredda samtal för gott, jag inte längre bara hör eller تحنو på hennes muslimska och en Judisk ..
**
Samexistensen mellan olika
Jemen känd geografisk och kulturell mångfald, och dess rika historia av händelser, varken bestämd eller vara utan det. Och även inte kan reduceras till ett absolut och ett. De Jemen inkubator geografisk mångfald och mångfald av religioner och kulturer och olika spektra. Och berätta historien, att Jemen passerade religioner multi-från hedendom och himmelska, och Abdul population av månen, solen, och tjuren .. etc, sedan konverterade till judendomen, kristendomen och islamisk Bmmahbha annorlunda, och i närvaro och samexistens olika konstruerade olika civilisationer i Jemen gamla.
Anses inte judar en grundläggande delarna av jemenitiska samhället, men är bosatta i Jemen folk, P «historiska fakta och sociala verkligheten tydligt bekräftar att judarna är en del av det arabiska folket i Jemen, och de konverterade till judendomen i deras land Yemen» (Abbas al-Shami - judarna i Jemen).
När Jemen började tenderar mot per disk spegling, förlorade rättigheter innan den förlorade civilisationen. خارت lederna i första sfären, sedan rotlösa och kollapsade civilisationer, den ena efter den andra, och blev Alasbuyat och drivs av stam, och betala ca ombordstigning kanten av avgrunden - som vår verklighet nu.
Varför Qaraqosh stearinljus?
Inte en slöja كاتما livskraftig och blockerade allmän tillgång solljus och ljuset, ye Alkerkosh, Widget duk huruvida pad eller färgade, eller av tyg velour, bomull eller siden, satin eller "Alstim", och «Amasim» Det täcker huvudet, prydd återvinns flip guldtråd och silver, och färgstarka bomullsgarn bredvid gängning hill, Alkerkosh restaurangen korall och bitar silver, och amuletter, mynt, knappar och färgade lober, och snäckor, klämmor "Alemratq" .. Det Qaraqosh stearinljus. Umrah ljus judiska och muslimska - det gemensamma namnet bland muslimska och judiska jemenitiska på deras huvuden, Vidly på Jbhtehma hårtussar "slav", det Alkerkosh, uniformer för flickor före äktenskapet, och sprida sig i längden och bredden av landet.
Sådan Alkerkosh, (plast panel) försvann från toppen av ljuset muslim, medan ljuset fortfarande bärs av judiska i Jemen, men också i Israel, USA och Storbritannien, och uppnåendet och erbjuder sång och bön från Jemens folklore i de mest prestigefyllda festivalerna i världen .. Och längre Alphenantan den Alemenatan, "Ofra Haza, och stearinljus Blessed" och andra former av humanitära arv interkontinentala, Qaraqosh ljud utfärda och rörelse längs den anda som inte begränsar, det «Alsnsna den pompösa kostym.
**
Qaraqosh Achammotain trotsar fortfarande tid, det försvinner, men återvänder från tid till annan och i vissa landsbygdsområden i Jemen, står fast på cheferna för flickorna, liksom tillbaka starkt att vara närvarande i en rad bröllop, speciellt bröllop Alsnanih, populära marknaderna fortfarande pryder butikerna Balqracich.
Började för några år sedan, kvinnor i kvinnoorganisationer fungerar det med tanke på marknadsföring till turister, och visa den i kulturfestivaler lokalt och utomlands.
Alkerkosh närvara vid närvaron av ett ljus hela namnet på den judiska och islamiska trossamfund, tränger små identiteter och religiösa hierarkin och sociala och religiösa akut i tanken och kulturen i den jemenitiska samhället, med utsikt över ett ljus, som berättar historien om arvet handarbete, المنول, sång och dans, och Alosmar ... Inte flytande i konsten branschen är annorlunda än människa, och i förgrunden: Alhimtan. Över Linning härifrån .. Det Qaraqosh också
I Jemen kommer inte kunna åberopa en meter i varje gata, vare sig på landsbygden eller i städerna, i körfältet eller gränd, utan Ttaek den judiska avtryck Journeyman / konstnär, vägg, fönster, hus graverad bälte, och porten stängd och nyckeln .. Det är svårt att se en kvinna som går i talkshow Gamla Sanaa eller Taiz, eller Mahaweet, eller någon plats i Jemen, utan att se fingeravtrycksmönstret hennes jeans, och handleder hennes klänning, halsband silver hängande på bröstet, eller maskot «värdering», som försvinner mellan henne .. Ofta vara / vara judisk / judendomen är två av Hakah, och Snaah, men noterar konster sömnad och stygn broderi till grannar av pojkar och flickor och kvinnor, muslimer, och du passerar i denna miljö: «botten», Gamla Sanaa, Taiz gamla, och de judiska kvarteren i Aden, Saada, rosett, och i alla städer och landsbygdsområden i Jemen, hittar du fossiler avtryck fingrar judisk konstnär tryckt på moskén, skolan, Government Center, sultanens palats, hus bonden, rika hem, pubar, och upphöjd möbler och dekorationer.
Hahm غادرونا sedan 1948, och revs hem och synagogor, absurt orättvist, politiskt motiverat och religiösa Asboi, fäst till judarna i Jemen, den ultimata formen av skada på den fysiska och psykiska, vänster, har effekterna av den judiska gemenskapen i Jemen förblir beskriver mångsidighet اشتغالهم alla typer av arbetsstycket bokstavliga och professionell och kommersiell .. etc arbetade بفنية och högteknologi i allt.
Ja, hittar du massor av rum morföräldrar och konsekvenser prägling, hittar du på kvarnen, och även sex-pekad stjärna stiga plattformen moskén, Tqatiah och kupoler av gravar av helgon, och även klä vilka اهترأ trasa fortfarande gängning «الصرصر», och lukten av färgämnen inom den motstår tid, hittar du Aalghemriaat fortfarande smyckar viss roll i staden och på landsbygden, där judiska bostäder, och där klev hans fötter Shibr av denna nation, det finns berättelser om konst, berätta och visa den tills idag ..
**

Qaraqosh свечи: евреи Йемена .. Разнообразие, которое мы потеряли

Вторник, 19 мартом (март 2013 года)




Для еврейской мамы: благодать девушки Яхья, не гаснет свеча, сердце и повсеместные призывы хорошо, я больше не слышим только تحنو или на ее мусульманскими и еврей ..
**
Сосуществование различных
Йемен известного географического и культурного разнообразия, и его богатой истории событий, и не детерминирована, ни без нее. А также не может быть сведено к абсолютному, и один. Они Йемена инкубатора географическое разнообразие и плюрализм религий и культур и разных спектрах. И скажите нам историю, что в Йемене прошла религий несколькими из язычества и небесное, и Абдул население Луны, Солнца, и бык .. и т.д., затем преобразуется в иудаизме, христианстве и исламских Bmmahbha разные, и в присутствии и сосуществования различных построил различных цивилизаций в Йемене старые.
Не считается евреями основные компоненты йеменского общества, но жители Йемена народов, P «исторические факты и социальная реальность наглядно подтверждает, что евреи являются частью арабского народа в Йемене, и они обратились в иудаизм в их стране Йемене» (Аббас аль-Шами - евреи Йемена).
Когда Йемена начали стремится к за зеркалирование дисков, потерянные права до этой погибшей цивилизации. خارت суставы первого царства, затем выкорчеваны и рухнул цивилизаций, одна за другой, и стал Alasbuyat и приводится в племенные и заплатить около посадкой краю пропасти - как нашей реальности сейчас.
Почему Qaraqosh свеч?
Не завесу كاتما жизнеспособным и заблокировали общего солнечного света доступа и света, вы Alkerkosh, Виджет холста ли площадку или цветным, или из ткани велюр, хлопок или шелк, атлас или "Alstim» и «Amasim» Она охватывает голову, украшенный переработаны флип золотой нитью и серебро, и красочные хлопчатобумажной пряжи рядом Threading холма, Alkerkosh коралловых ресторан и серебряных монет, и амулеты, монеты, пуговицы и цветные долях, и снаряды, зажимы "Alemratq" .. Это Qaraqosh свечи. Умру свечи еврейских и мусульманских - общее название мусульманских и еврейских йеменских на головах, Vidly на Jbhtehma пучки волос "раб", он Alkerkosh, Униформа для девочек до брака, и распространяются в длине и ширине в стране.
Такие Alkerkosh, (пластиковые панели) исчезли из верхней части свечи мусульманских, а свечи по-прежнему носят еврейские в Йемене, но и в Израиле, Америке и Великобритании, а также достижения и предлагает петь и молиться от йеменского фольклора в самых престижных фестивалей в мире .. И больше Alphenantan Alemenatan ", Офра Хаза, и свечи Благословенная" и других форм гуманитарного наследия межконтинентальных, звуки Qaraqosh вопроса и движение по духу, который не ограничивает, она «Alsnsna помпезный костюм.
**
Qaraqosh Achammotain все еще бросает вызов времени, она исчезает, но возвращается время от времени, а в некоторых сельских районах Йемена, остается неизменной на головах девочек, а также в качестве резервного сильно присутствовать в строке свадьбы, особенно свадьбы Alsnanih, популярные рынки по-прежнему украшают магазины Balqracich.
Начал несколько лет назад, женщины в ассоциации женщин управлять им с целью его сбыта для туристов, а также отображать его в культурных фестивалях так и за рубежом.
Alkerkosh участие в наличии свечи Весь имя еврейской и исламской конфессий, проникает небольшой идентичности и религиозной иерархии и социальные и религиозные острой в мысли и культуры йеменского общества, с видом на свечу, которая рассказывает об истории рукоделия наследия, المنول, песни и танцы, и Alosmar ... Не владеет художественной промышленности отличается поэтому всего лишь человек, и в: Alhimtan. За поясом отсюда .. Он также Qaraqosh
В Йемене не будет иметь возможность ссылаться на один метр в любом улицу, как в сельской местности или в городе, в переулке или аллее, без Ttaek еврейский отпечаток подмастерья / художник, стены, окна, дома гравированных пояса, и ворота закрыты и ключ .. Трудно видеть женщину ходить в ток-шоу Старого Сана или Таиз или Mahaweet, или любое место в Йемене, не видя отпечатков пальцев картины ее джинсы, и запястья ее платье, серебряное ожерелье висит на груди, или талисман «Оценка», которая исчезает между ее .. Часто / евреем / иудаизма являются двумя из Hakah и Snaah, но обратите внимание, искусство шитья и вышивания стежков, чтобы соседи мальчиков и девочек и женщин, мусульман, и проходите в этой среде: «снизу», Старая Сана, Таиз старые, и Еврейский квартал в Адене, Саада, розетки, и во всех городах и сельских районах Йемена, вы найдете пальцы окаменелости отпечаток еврейского художника напечатаны на мечеть, школа, правительственный центр, Дворец Султана, дом фермера, богатые дома, общественные здания, и вознес мебель и украшения.
Хам غادرونا с 1948 года, и разрушили дома и синагоги, абсурдно несправедливым, политически мотивированным и религиозных Asboi, прикрепленный к евреям Йемена, высшей формой вред физическому и психологическому, слева, была эффекты еврейской общины Йемена остаются раскрывает универсальность اشتغالهم все виды заготовки буквальном и профессиональных и коммерческих .. и т.д. работали بفنية и высоких технологий во всем.
Да, вы найдете много номеров бабушки и дедушки и последствия тиснение, вы найдете мельницы, а также шестиконечной звезды восходят платформе мечети, Tqatiah и купола гробницы святых, и даже платье, которое اهترأ ткани еще Threading «الصرصر», и запах краски в нем сопротивляется времени, вы сможете найти Aalghemriaat еще украшают некоторую роль в городе и сельской местности, где бы еврейское жилье, и там, где ступил ногами пядь этой нации, Есть рассказы о искусства, рассказать и не показать его до сегодняшнего дня ..

Qaraqosh stearinlys: jødene i Jemen .. Det mangfoldet som vi har mistet

Tirsdag 19 mars (mars 2013)




Til den jødiske mor: Grace jente Yahya, ikke slukket lyset, hjerte og utbredt samtaler for godt, jeg ikke lenger hører bare eller تحنو på hennes muslim og en jøde ..
**
Sameksistens av ulike
Jemen kjent geografisk og kulturelt mangfold, og sin rike historie av hendelser, verken bestemt eller være uten. Og heller ikke kan reduseres til et absolutt, og en. De Jemen inkubator geografiske mangfold og mangfold av religioner og kulturer og ulike spektra. Og fortell oss historien, at Jemen passerte religioner multi-fra hedenskap og himmelsk, og Abdul befolkning på månen, solen, og oksen .. etc, deretter konvertert til jødedommen, kristendommen, og islamsk Bmmahbha annerledes, og innenfor tilstedeværelse og sameksistens ulike konstruerte forskjellige sivilisasjoner i Jemen gammel.
Anses ikke jødene en grunnleggende komponentene i Jemen samfunnet, men er bosatt i Jemen folkeslag, P «historiske fakta og sosiale virkelighet klart bekrefter at jødene er en del av det arabiske folk i Jemen, og de konverterte til jødedommen i hjemlandet Jemen» (Abbas al-Shami - jødene i Jemen).
Når Jemen begynte tenderer mot per disk speiling, mistet rettighetene før det tapte sivilisasjonen. خارت leddene i første riket, deretter flyktninger og kollapset sivilisasjoner, den ene etter den andre, og ble Alasbuyat og er drevet av tribal, og betale ca ombordstigning kanten av avgrunnen - som vår virkelighet nå.
Hvorfor Qaraqosh stearinlys?
Ikke et slør كاتما levedyktig og blokkerte generell adgang sollys og lys, dere Alkerkosh, Widget lerretet om pad eller farget, eller laget av stoff velur, bomull eller silke, sateng eller "Alstim", og «Amasim» Den dekker hodet, utsmykket resirkulert flip gulltråd og sølv, og fargerike bomull garn ved siden threading hill, Alkerkosh restauranten koraller og sølvpengene og amuletter, mynter, knapper og fargede lapper, og skjell, klemmer "Alemratq" .. Det Qaraqosh stearinlys. Umrah stearinlys jødiske og muslimske - det vanlige navnet blant muslimske og jødiske Yemeni på sine hoder, Vidly på Jbhtehma hårtuster "slave", det Alkerkosh, uniformer for jenter før ekteskapet, og spre seg i lengden og bredden av landet.
Slik Alkerkosh, (plast panel) forsvant fra toppen av stearinlys muslim, mens lyset er fortsatt slitt av jødisk i Jemen, men også i Israel, USA og Storbritannia, og oppnåelse og tilbyr sang og bønn fra den jemenittiske folklore i de mest prestisjetunge festivaler i verden .. Og lengre Alphenantan den Alemenatan, "Ofra Haza, og stearinlys Blessed" og andre former for humanitær arv interkontinentale, Qaraqosh utstede lyder og bevegelse langs den ånd som ikke begrenser, det «Alsnsna pompøs dress.
**
Qaraqosh Achammotain trosser fortsatt tid, den forsvinner, men returnerer fra tid til annen, og i enkelte rurale områder i Jemen, er fortsatt standhaftig på hodene til jentene, samt sterkt tilbake å være til stede på rad bryllup, spesielt bryllup Alsnanih, populære markeder er fortsatt pryder butikkene Balqracich.
Begynte for noen år siden, kvinner i kvinnenes foreninger betjene den med tanke på markedsføring for turister, og vise den i kulturfestivaler lokalt og i utlandet.
Alkerkosh delta tilstedeværelsen av et stearinlys hele navnet på den jødiske og islamske trossamfunn, trenger små identiteter og religiøse hierarki og sosial og religiøs akutt i tanken og kulturen i den jemenittiske samfunnet, med utsikt over et stearinlys, som forteller historien om arv håndarbeid, المنول, sang og dans, og Alosmar ... Ikke flytende i kunsten industrien er annerledes bare menneskelig, og i forgrunnen: Alhimtan. Over Linning herfra .. Det også Qaraqosh
I Jemen vil ikke være i stand til å påkalle en meter i alle gater, enten i rurale eller urbane områder, i kjørefeltet eller smug, uten Ttaek den jødiske forlaget Journeyman / artist, vegg, vindu, hus gravert belte, og porten stengt og nøkkel .. Det er vanskelig å se en kvinne gå i talkshow gamle Sanaa eller Taiz, eller Mahaweet, eller andre steder i Jemen, uten å se fingeravtrykk mønster hennes jeans, og håndleddene hennes kjole, smykke sølv hengende på brystet hennes, eller maskot «poengsum», som forsvinner mellom henne .. Ofte bli / være jødisk / jødedommen er to av de Hakah, og Snaah, men merk kunst sy-og broderi masker til naboer av gutter og jenter og kvinner, muslimer, og du passerer i at miljøet: «bottom», gamle Sanaa, Taiz gamle, og det jødiske kvarteret i Aden, Saada, rosett, og i alle byene og på landsbygda i Jemen, vil du finne fossiler forlaget fingrene jødiske kunstneren trykt på moskeen, skole, offentlig senter, sultanens palass, huset til bonden, velstående hjem, offentlige hus, og opphøyet møbler og dekorasjoner.
Hahm غادرونا siden 1948, og revet hjem og synagoger, absurd urettferdig, politisk motivert og religiøse Asboi, festet til jødene i Jemen, den ultimate formen for skade på fysisk og psykisk, til venstre, har vært effekten av det jødiske samfunnet i Jemen forbli avslører allsidighet اشتغالهم alle typer arbeidsstykket bokstavelig og profesjonelt og kommersielt .. osv jobbet بفنية og høy teknologi i alt.
Ja, vil du finne massevis av rom besteforeldre og implikasjoner preging, finner du møllen, og også seks-spiss star bestige plattformen moskeen, Tqatiah, og kupler av gravene til helgener, og selv kjole som اهترأ klut fortsatt threading «الصرصر», og lukten av fargestoffer i det motstår tid, vil du finne Aalghemriaat fortsatt pryde noen rolle i byen og på landsbygda, hvor jødiske boliger, og hvor gikk hans føtter Handspan av denne nasjonen, finnes det historier om kunst, fortelle og vise det fram til i dag ..

Qaraqosh Kerze: die Juden des Jemen .. Die Vielfalt, die wir verloren haben

Dienstag, 19. März (März 2013)




Um die jüdische Mutter: Gnade Mädchen Yahya, nicht erloschen Kerze, Herz und weit verbreiteter Forderungen nach gut, ich nicht mehr nur auf ihrem oder تحنو Muslim und ein Jude zu hören ..
**
Koexistenz von verschiedenen
Jemen bekannt geographische und kulturelle Vielfalt, und ihre reiche Geschichte der Ereignisse, weder bestimmt noch sein ohne sie. Und auch nicht auf ein absolutes und ein reduziert werden. Sie Jemen Inkubator geographischen Vielfalt und Pluralität der Religionen und Kulturen und unterschiedlichen Spektren. Und erzählen Sie uns die Geschichte der, dass der Jemen Religionen weitergegeben multi-vom Heidentum und himmlischen und Abdul Bevölkerung des Mondes, der Sonne und dem Stier .. etc, dann zum Judentum, Christentum und Islam Bmmahbha verschiedenen umgewandelt und innerhalb der Gegenwart und der Koexistenz verschiedener konstruiert verschiedenen Zivilisationen in Jemen alt.
Ist nicht als Juden ein Basiskomponenten der jemenitischen Gesellschaft, sondern sind die Bewohner des Jemen Völker, P «historischen Fakten und soziale Realität bestätigt eindeutig, dass die Juden ein Teil des arabischen Volkes in Jemen sind, und sie zum Judentum in ihrem Land Jemen» (Abbas al-Shami - die Juden des Jemen).
Wenn Jemen begann tendiert pro Disk Mirroring, verlor Rechte vor diesem verlorenen Zivilisation. خارت Gelenke des ersten Reiches, dann entwurzelt und eingestürzten Zivilisationen, einer nach dem anderen, und wurde Alasbuyat und wird von tribal angetrieben und zahlen etwa Einsteigen in den Rand des Abgrunds - wie unsere Wirklichkeit jetzt.
Warum Qaraqosh Kerze?
Nicht ein Schleier كاتما lebensfähig und blockiert den allgemeinen Zugang Sonnenlicht und Licht, ihr Alkerkosh, Widget Leinwand ob Pad oder gefärbt, oder aus Stoff Velours, Baumwolle oder Seide, Satin oder "Alstim", und «Amasim» Er deckt den Kopf, geschmückt recycelt Flip Goldfäden und Silber, und bunte Garne aus Baumwolle neben Threading Hügel, Alkerkosh das Restaurant Korallen und Silberlinge und Amulette, Münzen, Knöpfe und bunten Lappen, und Muscheln, Schellen "Alemratq" .. Es Qaraqosh Kerze. Umrah Kerze jüdischen und muslimischen - der gemeinsame Name unter muslimischen und jüdischen jemenitischen auf ihren Köpfen, auf den Vidly Jbhtehma Haarbüschel "Slave", es Alkerkosh, Uniformen für Mädchen vor der Ehe, und in der Länge und Breite des Landes zu verbreiten.
Solche Alkerkosh, (Kunststoffplatte) von der Spitze der Kerze Muslim verschwunden, während die Kerze noch von jüdischen im Jemen getragen, aber auch in Israel, Amerika und Großbritannien, und die Leistung und bietet singend und betend von der jemenitischen Folklore in den renommiertesten Festivals der Welt .. Und mehr Alphenantan die Alemenatan ", Ofra Haza, und Kerze Blessed" und andere Formen der humanitären Erbe interkontinentalen, Qaraqosh Ausgabe Klänge und Bewegung entlang der Geist, der nicht begrenzt, es «Alsnsna die pompösen Anzug.
**
Qaraqosh Achammotain noch trotzt Zeit, es verschwindet, kehrt aber von Zeit zu Zeit und in einigen ländlichen Gebieten des Jemen, bleibt standhaft auf den Köpfen der Mädchen sowie stark zurück, um in einer Reihe Hochzeiten, vor allem Hochzeiten Alsnanih, beliebten Märkte sind noch schmücken die Läden Balqracich vorhanden.
Begann vor einigen Jahren arbeiten Frauen in der Frauen-Verbände es im Hinblick auf Marketing, um Touristen, und zeigt sie in Kulturfestivals und Ausland.
Alkerkosh besuchen das Vorhandensein einer Kerze die ganzen Namen der jüdischen und islamischen Glaubensrichtungen dringt kleine Identitäten und religiösen Hierarchie und soziale und religiöse akuten in den Gedanken und Kultur der jemenitischen Gesellschaft, mit Blick auf eine Kerze, die die Geschichte des Erbes Handarbeiten erzählt, المنول, Gesang und Tanz, und Alosmar ... Nicht fließend in der Technik-Branche ist auch nur ein Mensch anders, und in Vordergrund: Alhimtan. Mehr als Bund von hier .. Außerdem Qaraqosh
Im Jemen wird nicht in der Lage zu einem Meter in jeder Straße rufen, ob im ländlichen oder städtischen Gebieten, in der Fahrspur oder Gasse, ohne Ttaek die jüdische Impressum Geselle / Künstler, Wand, Fenster, Haus graviert Gürtel, und das Tor verschlossen und Schlüssel .. Es ist schwierig, eine Frau zu Fuß in der Talkshow Old Sanaa oder Taiz oder Mahaweet, oder an jedem Ort in Jemen zu sehen, ohne zu sehen, Fingerabdruckmuster ihre Jeans und Handgelenke ihr Kleid, Halskette Silber hängen auf der Brust, oder Maskottchen «Gäste», die zwischen ihr verschwindet .. Oft werden / sein Jüdisch / Judentum sind zwei der Hakah und Snaah, aber beachten Sie, Kunst Näh-und Stickmaschine Stiche Nachbarn von Jungen und Mädchen und Frauen, Muslime und passieren Sie in diesem Milieu: «unten», Old Sanaa, Taiz alt, und das jüdische Viertel in Aden, Saada, Rosette und in allen Städten und ländlichen Gebieten des Jemen, finden Sie Fossilien Impressum Finger jüdische Künstler auf die Moschee, in der Schule, Government Center, den Sultanspalast, dem Haus des Bauern, reichen Häusern, öffentlichen Gebäuden, und erhaben Möbel und Dekorationen gedruckt.
Hahm غادرونا seit 1948, und zerstörten Häusern und Synagogen, absurd unfair, politisch motivierte und religiösen Asboi, die an die Juden des Jemen, die ultimative Form der Beeinträchtigung der physischen und psychischen, links, hat die Auswirkungen der jüdischen Gemeinde des Jemen bleiben offenbart Vielseitigkeit اشتغالهم alle Arten von Werkstück wörtlichen und professionelle und kommerzielle .. etc gearbeitet بفنية und High-Tech in alles.
Ja, du wirst viele Zimmer Großeltern und Implikationen Prägung zu finden, finden Sie die Mühle und auch Sechs-Stern aufsteigen die Plattform Moschee, Tqatiah und die Kuppeln der Gräber von Heiligen und sogar verkleiden welche اهترأ Tuch noch Threading «الصرصر», und der Geruch von Farbstoffen innerhalb widersteht es Zeit, du wirst Aalghemriaat noch finden schmücken eine gewisse Rolle in der Stadt und der Landschaft, wo jüdische Gehäuse, und wo trat seine Füße Handbreit dieser Nation gibt es Geschichten über Kunst, erzählen und zeigen, bis heute ..

Qaraqosh svijeća: židovi Jemenu .. Različitosti koje smo izgubili

Utorak, 19 ožujka (ožujak 2013)




Za židovske mama: Grace djevojka Yahya, nije ugasio svijeću, srce i raširena poziva na dobro, ja više ne čuju ili samo تحنو na njezin musliman i Židov ..
**
Suživota različitih
Jemen poznati zemljopisni i kulturne raznolikosti, a svoju bogatu povijest događaja, niti određuje niti biti bez njega. I također se ne može svesti na apsolutno i jednom. Oni Jemen inkubator geografska raznolikost i pluralnost religija i kultura i različite spektre. I da nam povijest, kako Jemen prošlo religije više od poganstva i nebeskog, a Abdul stanovnika Mjeseca, Sunca, a bik .. itd, a zatim pretvaraju u judaizam, kršćanstvo i islamske Bmmahbha različite, a unutar prisutnosti i suživota različitih konstruirane različite civilizacije u Jemenu star.
Nije smatra Židovima osnovne komponente jemenskog društva, ali su stanovnici Jemena naroda, P «povijesne činjenice i društvena stvarnost jasno potvrđuje da su Židovi dio arapskih ljudi u Jemenu, a oni pretvaraju u judaizmu u svojoj državi Jemen» (Abbas al-Shami - židovi Jemenu).
Kad je počeo Jemen teži po disk zrcaljenje, izgubili prava prije toga izgubljene civilizacije. خارت zglobova u prvom području, zatim iščupao i kolaps civilizacije, jedan za drugim, i postala Alasbuyat i pokreće tribal, i platiti oko ukrcavanja na rub ponora - kao našu stvarnost sada.
Zašto Qaraqosh svijeću?
Ne veo كاتما održiva i blokirani opći pristup sunčevog svjetla i svjetla, vi Alkerkosh, Widget platnu li pad ili u boji, ili od tkanine velur, pamuk ili svila, saten ili "Alstim", i «Amasim» To pokriva glavu, nakićena reciklira lak zlatna nit i srebra, i šarene pamučne pređe pored navoja brdu, Alkerkosh restoran koralja i srebrnjaka, i amajlije, novac, gumbe i obojene režnjeva, i školjke, stezaljke "Alemratq" .. To Qaraqosh svijeću. Umrah svijeća židovske i muslimanske - zajedničko ime među muslimanske i židovske Jemenski na glavama, Vidly na Jbhtehma čuperci "rob", to Alkerkosh, uniforme za djevojke prije braka, i šire u uzduž i poprijeko zemlje.
Takav Alkerkosh, (plastična ploča) nestao iz vrha svijeće muslimanskog, a svijeće još uvijek nosili Jewish u Jemenu, ali iu Izraelu, Americi i Velikoj Britaniji, a uspjeh i nudi pjevajući i moleći iz Jemena folklora u najprestižnijim festivalima u svijetu .. I nije Alphenantan je Alemenatan ", Ofra Haza, a svijeće Blago" i drugi oblici humanitarne baštine InterContinental, Qaraqosh izdavanje zvukova i pokreta uz duha koji ne ograničava, to «Alsnsna pompozno odijelo.
**
Qaraqosh Achammotain dalje prkosi vrijeme, nestaje, ali se vraća s vremena na vrijeme i, u nekim ruralnim područjima Jemena, ostaje postojan na glavama djevojaka, kao i ponovno snažno da bude prisutan u nizu vjenčanja, posebno vjenčanja Alsnanih, popularni tržišta još uvijek krase trgovina Balqracich.
Počelo je prije nekoliko godina, žene u ženskim udrugama ga raditi s pogledom na marketing za turiste, te ga prikazati u kulturnim festivalima u zemlji i inozemstvu.
Alkerkosh prisustvuju prisutnost svijeću cijelo ime od židovske i islamske vjeroispovijesti, prodire male identitete i vjersku hijerarhiju i društvene i vjerske akutna u misli i kulture jemenskog društva, s pogledom svijeću, koja govori o povijesti baštine rukotvorina, المنول, pjesma i ples, a Alosmar ... Ne tečno u umjetnosti industriji se razlikuje samo čovjek, i stoga: Alhimtan. Tijekom pojas od ovdje .. Također Qaraqosh
U Jemenu neće moći pozvati na jedan metar u svakoj ulici, bilo u ruralnim i urbanim područjima, u putić ili uličici, bez Ttaek židovska otisak Journeyman / izvođača, zid, prozor, kuća gravirano pojas, a vrata zatvorena, a ključ .. Teško je vidjeti ženu hoda u talk show Starog Sanaa ili Taiz, ili Mahaweet, ili bilo koje mjesto u Jemenu, a ne vidjeti uzorak otiska prsta svoje traperice, i zapešća joj je haljina, ogrlica srebrne visi na prsima, ili maskota «ocjena», koji nestaje između nje .. Često se / biti Židov / judaizam su dva Hakah i Snaah, ali imajte na umu umjetnosti za šivanje i vezenje uboda susjedi od dječaka i djevojčica i žena, muslimani i da prođe u tom miljeu: «odozdo», Stari Sanaa, Taiz stara, i Židovska četvrt u Adenu, Saada, rozete, te u svim gradovima i ruralnim područjima Jemena, naći ćete fosili prste Impresum židovsku umjetnik otisnut na džamije, škole, vladine centru, sultanske palače, kuća poljoprivrednika, bogatih domovima, javnim kućama, i uzvišenog namještaj i ukrasi.
Hahm غادرونا od 1948, i srušene kuće i sinagoge, apsurdno nepravedno, politički motiviranim i vjerske Asboi, priključen na Židove Jemen, konačni oblik štete za fizičko i psihičko, lijevo, je utjecaj židovske zajednice u Jemenu ostaju otkriva raznolikost اشتغالهم sve vrste predmeta obrade i literarni stručne i poslovne .. itd radio بفنية i visoke tehnologije u svemu.
Da, ovdje ćete naći mnoštvo soba djedovi i implikacije utiskivanje, naći ćete mlin, a također i šestokraka zvijezda popeti na platformu džamiju, Tqatiah, a kupola grobova svetaca, pa čak i haljinu koja اهترأ platno uvijek threading «الصرصر», i miris boje u njoj opire vremena, naći ćete Aalghemriaat dalje ukrasiti neku ulogu u gradu i na selu, gdje židovska stanovanja, i gdje god stao njegovim nogama handspan ovog naroda, tu su priče o umjetnosti, reći i pokazati sve do danas ..

قرقوش شمعة: يهود اليمن.. التنوع الذي فقدناه

الثلثاء 19 آذار (مارس) 2013



الى أمي اليهودية: نعمة بنت يحيى، شمعة لا تنطفئ، وقلب واسع يدعو بالخير، لم أعد اسمعه إلا من أم تحنو على أولادها مسلم ويهودي..
**
تعايش المختلف
عرفت اليمن بتنوعها الجغرافي والثقافي، وتاريخها الممتد الغني بالأحداث، فلا تتحدد ولا تكون إلا به. وكما لا يمكن أن تختزل في مطلق، وواحد. فهي اليمن حاضنة التنوع الجغرافي والتعدد في الديانات والثقافات والأطياف المختلفة. ويحدثنا التاريخ، أن اليمن مرت بديانات متعددة من الوثنية والسماوية، وعبد سكانها القمر، والشمس، والثور..الخ، ثم اعتنقوا الديانة اليهودية، فالمسيحية، والإسلامية بمذاهبها المختلفة، وضمن حضور وتعايش المختلف شيدت الحضارات المختلفة في اليمن القديم.
لا يعد اليهود أحد المكونات الأساسية للمجتمع اليمني فحسب، بل هم سكان اليمن الأصليون،فـ«الحقائق التاريخية والواقع الاجتماعي الواضح يؤكد أن اليهود هم جزء من الشعب العربي في اليمن، وانهم اعتنقوا اليهودية في بلادهم اليمن» (عباس الشامي –يهود اليمن ).
وعندما بدأ اليمن ينزع نحو الواحد الثابت والمتطابق،ضاع الإنسان قبل أن تضيع الحضارة. خارت مفاصله من أول معترك، ثم اقتلعت وانهارت حضاراته، واحدة تلو الأخرى، وأصبحت العصبويات والقبائلية هي التي تحركه، وتدفعه نحو اعتلاء حافة الهاوية –كما واقعنا الآن.
لماذا قرقوش شمعة؟
ليس حجاباً كاتماً مانعاً ومسدوداً بوجه نفاذ ضوء الشمس والضوء، ذلكم القرقوش، القطعة القماشية أكانت سادة أو ملونة، أو مصنوعة من قماش القطيفة، أو القطن أو الحرير والستان أو “الستيم”، و «المُسيم» وهي تغطي الرأس، وتزين تدويرة الوجه بخيوط الذهب والفضة، وخيوط القطن الملونة بجانب خيوط التل، القرقوش المطعم بالمرجان والقطع الفضية، والتمائم، والعملات المعدنية والأزرار والفصوص الملونة، والأصداف،والمشابك “المراتق”.. إنه قرقوش شمعة. تعتمر شمعة اليهودية والمسلمة - الاسم المشترك بين اليهوديات والمسلمات اليمنيات على رأسيهما، فيتدلى على جبهتيهما خصلات الشعر “الغُرة”، إنه القرقوش، الزي الرسمي للبنات قبل الزواج، والمنتشر في طول البلاد وعرضها.
ذلكم القرقوش (اللوحة التشكيلية) اختفى من رأس شمعة المسلمة، بينما شمعة اليهودية ما زالت تلبسه في اليمن، بل وفي اسرائيل وأمريكا وبريطانيا، وتتباهى به وهي تقدم وصلاتها الغنائية من الفلكلور اليمني في أرقى مهرجانات العالم.. وتعد الفنانتان اليمنيتان، “عوفرا هزاع، وشمعة طوبي” وغيرهما نماذج للتراث الإنساني العابر للقارات، قرقوش يصدر أصوات الحركة وامتداد الروح التي لا تحد، إنها «الصنصنة» في أبهى حلة.
**
مازال قرقوش الشمعتين يتحدى الزمن، يختفي، لكنه يعود بين فترة وأخرى، ففي بعض الأرياف اليمنية، مازال صامداً على رؤوس الطفلات، كذلك يعود وبقوة ليكون حاضراً في صف الأعراس، خصوصاً الأعراس الصنعانية، ومازالت الأسواق الشعبية تزين محلاتها بالقراقيش.
قبل سنوات بدأت بعض النساء في الجمعيات النسوية تشتغل عليه بقصد تسويقه على السياح، وعرضه في المهرجانات الثقافية محلياً وخارجياً.
يحضر القرقوش بحضور شمعة الاسم الجامع للديانتين الاسلامية واليهودية، يخترق الهويات الصغيرة والتراتبية الدينية والإجتماعية والمذهبية الحادة في فكر وثقافة المجتمع اليمني، لتطل به شمعة، وهي تحكي تاريخ تراث الإبرة والمنول والأغنية والرقصة، والأسمار... فلا يجيد صناعة فن المختلف سوى الإنسان، وفي الصدارة : الشمعتان. مر زنار من هنا.. وقرقوش أيضاً
في اليمن لن تستطيع أن تذرع متراً واحداً في أي شارع أكان في الريف أم الحضر، في حارة أو زقاق، دون أن تطالعك بصمة اليهودي الصانع الماهر /الفنان، في جدار، شباك، حزام بيت منقوش، وبوابة ومفتاح ومغلقة.. ويصعب أن ترى امرأة تمشي في حواري صنعاء القديمة أو في تعز، أو المحويت، أو أي مكان في اليمن، دون أن ترى البصمة نقش سروالها، ومعاصم ثوبها، وقلادة الفضة المعلقة على صدرها، أو التميمة«الحرز» الذي يختفي بين ملابسها.. وغالباً تكون / يكون ذلك اليهودي /اليهودية هما من حاكاه، ومن صنعاه، بل وعلما فنون الحياكة والتطريز والغرز لجيرانهم من أولاد وبنات ونساء المسلمين، وأنت تمر في تلك الحواري : «القاع »، صنعاء القديمة، وتعز القديمة، وحارة اليهود في عدن، في صعدة، وريدة، و في كل مدن وأرياف اليمن،ستجد بصمة وحفريات أصابع الفنان اليهودي مطبوعة على المسجد، المدرسة، المركز الحكومي، قصر السلطان، بيت الفلاح، منازل الأثرياء، ومنازل العامة، وجل الأثاث وأدوات الزينة.
هاهم غادرونا منذ 1948، وهدمت المنازل والكنس، بعبثية جائرة، بدافع سياسي وديني عصبوي، ألحق بيهود اليمن أقصى أشكال الأذى المادي والنفسي، رحلوا، وما برحت آثار الطائفة اليهودية اليمنية باقية تفصح عن براعة اشتغالهم بكل أنواع الشغل الحرفي والمهني والتجاري..الخ اشتغلوا بفنية وتقنية عالية في كل شيء.
نعم ستجد الكثير من غرف الأجداد وعليها آثار النقش، ستجد المطحن، وأيضاً النجمة السداسية تعتلي منبر المسجد، وتقاطيعه، وعلى قباب أضرحة الأولياء، وحتى ذلك الفستان الذي اهترأ قماشه مازالت خيوط «الصرصر»، ورائحة الأصباغ في ثناياه تقاوم الزمن، ستجد القمريات ما زالت تزين بعض الدور في المدينة والريف، فأينما سكن اليهودي، وحيثما وطأت أقدامه شبراً من هذا الوطن، ثمة حكايات وفنون، تحكي وتدل عليه حتى اليوم..
**

Qaraqosh candle: the Jews of Yemen .. The diversity that we have lost

Tuesday, March 19 (March 2013)




To the Jewish mom: Grace girl Yahya, not extinguished candle, heart and widespread calls for good, I no longer hear only or تحنو on her Muslim and a Jew ..
**
Coexistence of different
Yemen known geographical and cultural diversity, and its rich history of events, neither determined nor be without it. And also can not be reduced to an absolute, and one. They Yemen incubator geographical diversity and plurality of religions and cultures and different spectra. And tell us history, that Yemen passed religions multi-from paganism and heavenly, and Abdul population of the moon, the sun, and the bull .. etc, then converted to Judaism, Christianity, and Islamic Bmmahbha different, and within the presence and coexistence different constructed different civilizations in Yemen old.
Is not considered Jews a basic components of Yemeni society, but are residents of Yemen peoples, P «historical facts and social reality clearly confirms that the Jews are part of the Arab people in Yemen, and they converted to Judaism in their country Yemen» (Abbas al-Shami - the Jews of Yemen).
When Yemen began tends toward per disk mirroring, lost rights before that lost civilization. خارت joints of the first realm, then uprooted and collapsed civilizations, one after the other, and became Alasbuyat and is driven by tribal, and pay about boarding the edge of the abyss - as our reality now.
Why Qaraqosh candle?
Not a veil كاتما viable and blocked general access sunlight and light, ye Alkerkosh, Widget canvas whether pad or colored, or made of cloth velor, cotton or silk, satin or "Alstim", and «Amasim» It covers the head, adorned recycled flip gold thread and silver, and colorful cotton yarn beside threading hill, Alkerkosh the restaurant coral and silver pieces, and amulets, coins, buttons and colored lobes, and shells, clamps "Alemratq" ..It Qaraqosh candle. Umrah candle Jewish and Muslim - the common name among Muslim and Jewish Yemeni on their heads, Vidly on the Jbhtehma tufts of hair "slave", it Alkerkosh, uniforms for girls before marriage, and spread in the length and breadth of the country.
Such Alkerkosh, (plastic panel) disappeared from the top of the candle Muslim, while the candle is still worn by Jewish in Yemen, but also in Israel, America and Britain, and the achievement and offers singing and praying from the Yemeni folklore in the most prestigious festivals in the world .. And longer Alphenantan the Alemenatan, "Ofra Haza, and candle Blessed" and other forms of humanitarian heritage intercontinental, Qaraqosh issue sounds and movement along the spirit that does not limit, it «Alsnsna the pompous suit.
**
Qaraqosh Achammotain still defies time, it disappears, but returns from time to time and, in some rural areas of Yemen, remains steadfast on the heads of the girls, as well as back strongly to be present in a row weddings, especially weddings Alsnanih, popular markets are still adorn the stores Balqracich.
Began some years ago, women in the women's associations operate it with a view to marketing to tourists, and display it in cultural festivals locally and abroad.
Alkerkosh attend the presence of a candle the whole name of the Jewish and Islamic faiths, penetrates small identities and religious hierarchy and social and religious acute in the thought and culture of the Yemeni society, overlooking a candle, which tells the history of the heritage needlework, المنول, song and dance, and Alosmar ... Not fluent in the art industry is different only human, and in fore: Alhimtan. Over Waistband from here .. It also Qaraqosh
In Yemen will not be able to invoke one meter in any street, whether in rural or urban areas, in the lane or alley, without Ttaek the Jewish imprint Journeyman / artist, wall, window, house engraved belt, and the gate closed and key .. It is difficult to see a woman walking in the talk show Old Sanaa or Taiz, or Mahaweet, or any place in Yemen, without seeing fingerprint pattern her jeans, and wrists her dress, necklace silver hanging on her chest, or mascot «score», which disappears between her .. Often be / be Jewish / Judaism are two of the Hakah, and Snaah, but note arts sewing and embroidery stitches to neighbors of boys and girls and women, Muslims, and you pass in that milieu: «bottom», Old Sanaa, Taiz old, and the Jewish Quarter in Aden, Saada, rosette, and in all the cities and rural areas of Yemen, you'll find fossils imprint fingers Jewish artist printed on the mosque, school, government center, the Sultan's Palace, the house of the farmer, wealthy homes, public houses, and exalted furniture and decorations.
Hahm غادرونا since 1948, and demolished homes and synagogues, absurdly unfair, politically motivated and religious Asboi, attached to the Jews of Yemen, the ultimate form of harm to the physical and psychological, left, has been the effects of the Jewish community of Yemen remain discloses versatility اشتغالهم all kinds of workpiece literal and professional and commercial .. etc worked بفنية and high technology in everything.
Yes, you'll find plenty of rooms grandparents and implications embossing, you'll find the mill, and also six-pointed star ascend the platform mosque, Tqatiah, and the domes of tombs of saints, and even dress which اهترأ cloth still threading «الصرصر», and the smell of dyes within it resists time, you'll find Aalghemriaat still adorn some role in the city and the countryside, wherever Jewish housing, and wherever stepped his feet handspan of this nation, there are tales of Art, tell and show it until today ..
**
Peace to you, O Jews of Yemen, where Makintm, and where and stepped onto your feet in this universe .. Slaaaaaaaaaaaaaaam
How Chowowoowoowooa?

اراشيف